onsdag 24. mars 2010

Sivilforsvaret...?

Okey, jeg er da blitt en "heldig" utvalgt til å tjene i Sivilforsvaret. Fikk brev i posten for et par dager siden og har etter det tenkt mye over dette. Vet jo at det ikke akkurat er millitærtjeneste jeg er satt opp på, men likevel. Heldigvis er jeg student enda og slipper helt til jeg er ferdig!
Jeg må inn til "sesjon", intervju, møter og kurs ++ HVIS de finner meg passende på det skjema jeg skal svare på nå.. :/ Vel, det kan jo bli interessant! Man lærer visstnok om brannslokning, redningsaksjoner, evakuering, leteaksjoner osv.
Jeg husker en gang da jeg var ung og frisk til sinns (hehe), da hadde jeg veldig lyst til å gå i millitæret. Ei venninne og jeg hadde tenkt å gjøre en stor fremtid av å bli piloter! Nesten litt morsomt å tenke på hvor mye jeg har forandret med siden den gangen:P Og nå er vi begge kalt inn til Sivilforsvarstjeneste...

Dersom du også er kalt inn til å tjene landet ved å tørke opp etter oljesøl e.l. kan du sjekke mer ut på denne siden her : http://www.sivilforsvaret.no/

2 kommentarer:

  1. Eg he au fenge brev der...æ redd for at æ bli innkallt...he jo ingen fast jobb, så dei kjeme nok te å gneldra:D.....men æ ska jo på skule te neste år...vettu kossen d bli då?he egentli ikkje heilt lest gjennom d mi fekk....må jo sende d inn ein a dagan..-Tvæneu-

    SvarSlett
  2. hehehehe... så morsomt!! Ja nei mi må sende inn d skjemaet å så ser dei om mi aktuelle eller ikkje ...;) sia du ska på skule æ d bare å skrive d ein plass på skjemaet så kan du jo sikkert få ein attest frå UiA om at du he søkt/æ tatt opp :)

    SvarSlett