torsdag 25. mars 2010

Siste dag i praksis

Jeg har nå vært i praksis på Grim skole i to uker og i morgen er det siste dag. Ikke bare er det siste dag for dette halvåret, eller for den saks skyld, dette året. Det er min siste praksis ever! Nå er jeg på mitt tredje år på lærerutdanningen og skal i følge papirer og regler være skikket og klar til å ut i jobb om et år til... guuuuri. Jeg er IKKE klar for å si det sånn ;) Det er ikke det at det er veldig skummelt å ha timer eller stå foran klasser osv. Det er liksom den ansvarsbyrden som kjennes så veldig tung! For det første så er jeg veldig, veldig vimsete. Jeg holder ikke orden på noen ting egentlig, og for å gi noen få eksempler:
- annehver dag leter jeg hysterisk etter mobilen mens jeg prater i den.
- jeg aner ALDRI hvor nøklene, lommeboka eller mobilen min er.
- beskjeder, spesielt viktige, har en tendens til å sortere seg ut av hodet mitt til avdelingen "uviktig informasjon"...Dvs, jeg glemmer dem.
- jeg er alltid litt sent ute... desverre. Skal jeg møte noe sted klokka tolv f.eks. så er jeg der garantert ikke før tidlisgt fem over.

Alt dette (og tro meg, mere til) forteller mitt indre at jeg ABSOLUTT ikke er klar for å ut i det store og skumle yrkeslivet enda. Tenk om jeg kommer for sent til timene, mister nøklene til skolen, glemmer at rektor skal ha møte neste mandag eller at det er jeg som skulle hatt timen som begynte for ti minutter siden... Stress!

Derfor er jeg veldig glad for at det er lov til å studere til man blir gammel og grå, om man vil det, og jeg har tenkt å hvert fall gå et år ekstra :) Men det er et annet kapittel. Nå må jeg få lagt meg, hvor enn vanskelig det er for oss B-mennesker...

2 kommentarer:

  1. Husk at fremtidig arbeidsgiver kanskje roter fram dette på nettet før intervju...:P

    SvarSlett
  2. haha... ja kanskje jeg skal prøve å skrive et skryteinnlegg senere, eller bare slette før jeg søker jobb da ;)

    SvarSlett