fredag 26. mars 2010

Snart påske!

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra jobb på Kjevik. Jeg er da en flyvakser av høyeste (laveste) klasse, og bruker noen dager i måneden på det. På det meste vasker vi seks fly i løpet av en kveld, i tillegg til det vi vasker inne på selve flyplassen. Det er en veldig kjekk jobb når man går på skole. Lett å kombinere siden vi ikke begynner før halv åtte på kvelden. En liten minus er jo at man blir VELDIG trøtt dagen etter om man skal på forelesning eller noe...

Men, over til noe helt annet. Nå er det snart påske! Jeg gleder meg verre, men det eneste som trekker ned litt er at alle planer vi hadde har liksom gått i grus pga snømangel osv. Så hva skal man ta selg til? Det er jo selvfølgelig nok pensum å lese på til å fylle to uker om jeg leser både dag og natt, men hvem gidder det? ;) Her er noen forslag til hva man bedrive påska med om du ikke har lagt planer:

- Påska er jo tiden for KRIM. Lån eller kjøp deg ei god bok som du kan lese når mørket tar over. Av krimbøker jeg har lest selv og kan anbefale på det sterkeste, er Unni Lindell serien om Cato Isaksen, her representert ved den siste boken Mørkemannen.Når vi så var inne på krim...Om du ikke er den lesende typen, eller synes det er kjekkere å bli lest FOR, da er det ingenting som er bedre enn å sette på radioen hver ettermiddag/kveld for å høre på Påskekrimmen. Det går også mange forksjellige typer krimserier på TV'en! Her er en link til litt mer info som jeg fant om dette: http://www.sb.no/ungdom/kjendisnytt/pasken-krim-i-alle-kanaler-1.5036238

- Har du snø og fine forhold der du bor eller dit du skal, KOM DEG UT PÅ SKI! Pakk med deg appelsiner, kakao og kvikk lunsj og bruk dagene ute i norsk natur og frisk luft. Ingenting er bedre enn å kjenne påskesola i ryggen mens du vandrer innover de langstrakte, hvite fjellviddene...sukk... - Mal påskeegg og KOS deg hjemme med kreative aktiviteter. Det finnes masse man kan lage, og har man barn må jo dette være toppen av lykke:)

- Kanskje er du som meg som sparer på det meste og putter ting inn i skap der man får plass? Jo, da er påska en fin tid å rydde opp i alt du har samla opp fra jul (da du sannsynligvis rydda ordentlig sist). Ta et skikkelig skjør så det rekker til sommeren igjen! Er du riktig heldig slipper du kanskje unna til høstferien;)

- Bli en bedre kokk! Jeg må innrømme at huslige sysler står veldig lavt på listen hos meg... Jeg ELSKER å gjøre ting ute: hagearbeid, rydding, male, snekre hvis noen sier hva jeg skal gjøre;) osv. Men, inneting er og blir k j e d e l i g. Da kan man bruke påska på å øve seg på kokkekunster slik at lammelåret påskeaften blir akkurat så saftig og godt som det "mamma" lager;)

- Påska er også en samlingstid. Studenter kommer hjem i flokker til hjemstedet sitt, arbeidsfolket får plutselig fri en hel uke nesten sammen med skoleelever og barnehagebarn. Besteforeldre setter seg på bussene rundt omkring i landet for å besøke de små, håpefulle barnebarna (som gleder seg aller mest til påskegget de VET at farmor har med!). Dette er altså tiden for kos, hygge og samvær med de du er glad i og de du kanskje ikke treffer altfor ofte. Bruk tiden godt, og unn deg litt ekstra. Det er jo tross alt PÅSKE :):)Her er mi kjære Kristine en påske for noen år siden, og som dere ser, Kvikk Lunsjen er fast inventar;)

2 kommentarer:

  1. wow wow, du gjeng med i næringa med den blogginga di kjære;) Hehe..Så flink du æ t å oppdatere:) Gøy å lese! You write well!
    Og..ja, flotttt bilete av meg her;)!
    LOVE
    Ps. I awnserd your msg, twice?

    SvarSlett
  2. Thank ju darling:)
    Æ fær ikkje meldingan dine då, for du svare aldri på d æ spør om;)

    SvarSlett