tirsdag 30. mars 2010

ASIA

Har prøvd å publisere dette innelegget ørten ganger, og bildene bare forsvinner. Så får prøve uten å se om jeg kan legge de inn senere... :/

Å, som jeg gleder meg! For de som ikke vet det enda eller ikke har fått det med seg, så skal jeg til Asia etter jul:) Siden reising er noe som står veldig, veldig høyt på lista mi så var det ikke så vanskelig å be meg med på en slik tur. Jeg går tredje året på allmennlærer og har da et obligatorisk år igjen. Til høsten skal jeg slite meg ut på Naturfag, mens jeg da (forhåpentligvis) får min reward når jeg etter jul skal til Asia på religionsstudier. Jeg gleder meg bare mer og mer! Hvis programmet blir som det har vært de siste årene skal vi til:
- Thailand
- Malaysia
- Kambodsja
- Bali (Indonesia)

Har vært i Thailand før, og det var jo drømmeferie... Her er et bilde av solnedgangen over Phi Phi <3
Jeg reiste mens jeg gikk på Hedmarktoppen folkehøyskole i Hamar, og vi var der i en måned. Jeg håper denne Asiaturen blir like bra om ikke enda bedre:) Og det beste av alt, etter at vi har tatt eksamen og er ferdig med studiet i midten av April, skal jeg og Margrethe - ei venninne som også skal på turen - reise videre til Vietnam, Kina og Japan :):) Dette må jo selvsagt planlegges ned tilhver minste detalj nesten, hvert fall siden jeg nettopp fant ut at all skilting og informasjon i Kina skjer på kinesisk og veldig få gjør seg forstått på Engelsk... Det kan jo bli en utfordring for å si det mildt! Men, hva lærer man ikke av det? Vi blir nok mange erfaringer rikere av å finne fram deromkring.

Vi fikk tid til å gå på elefanttur, besøke barn i flyktningeleir, BADE, snorkle, sy kjoler, handle, ta masse bilder, besøke templer, kjøre go-kart, på flåtetur på elv i Chiang Mai, se utallige slanger og ellers utforske livet i Thailand!

Vi skal også lage en egen reiseblogg som vi skal prøve å oppdatere jevnlig når den tid kommer, så har dere også noe å glede dere til ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar